Běžecký závod Lowellpro Cross Landecká 5 v Ostravě dne 17.1.2016 s účastí člena SK MPFM

24.01.2016 23:15

    Jak už praví staré pořekadlo, tak v neděli se nic nedělá. Házím veškerou práci a povinnosti za hlavu a jdu se kouknout do svého „debilníčku“, jak bych mohla naložit s volným dnem. Přejdu prvních 5 bodů, které jsou zvýrazněny jakousi barvou bijící do očí, až natrefím ke skoro neviditelné poznámce „ Lowellpro Cross Landecká 10-tka“ a bylo to jasné! Při cestě do Petřkovic obvolávám všechny kamarády, zda neví, kde závod začíná. Položím telefon, kouknu do zpětného zrcátka a ejhle řada chlapů v jakýchsi upnutých legínách stojících u hospody Sněhota. Jelikož jsem bystrá blondýna, bylo mi jasné, že nestojí řadu na pivo. Zaparkuji auto, natáhnu své běžecké legíny (abych zapadla do kolektivu) a jdu si vystát frontu na registraci. Po pár minutách v řadě se dostanu k mladé sympatické slečně, které hlásím, že trasa 5 km je pro mě prostě ideál, a že i když na to nevypadám, tak neustále patřím do kategorie ŽENY do 23 let. Slečna si mě chvíli prohlížela, ale nakonec mi podala startovní číslo a už nebylo cesty zpět!

 

                             

    11:00 tři, dva, jedna, běžíme! Chvilku se mi honilo hlavou, jestli závodníci neběží na opačnou stranu, protože kdo to kdy viděl, aby byl na začátku závodu kopec. Koukám kolem sebe, vidím jeden praporek, druhý, no nic, špunty do uší, ruky na kolena, pořádně natáhnout krok a funím dál. Naštěstí kopec nebyl tak nekonečný, jak se na první pohled zdál. Následoval krásný serpentinový seběh, který byl opepřen o dvě závory. Kdo se zasnil nad překrásným počasím a okouzlující přírodou hned byl o hlavu kratší. Táhlá rovinka, která vedla kolem řeky Odry, rozdělovala běžce do tří skupin „au, po tom nekonečném seběhu mě píchá v boku“, „poběžím setrvalým tempem, přeci už musí být konec“, „upocený v cíli čekám na své pomalejší kamarády“. Následovala poslední etapa, která zahrnovala průběh hornickým areálem Landek a následně delší seběh do cíle, kde už mě čekala odměna v podobě horkého čaje.  A jak to celé dopadlo? Krásného závodu při pěkné zimní slunečné neděli si užilo dohromady okolo 100 závodníků, z čehož většina dala přednost delší desetikilometrové trati na rozdíl ode mne. A moje maličkost? Celkově jsem se umístila do 20. místa a v ženách první desítky.

                                 

Odkaz na fotogalerii ze závodu je na odkaze zde: skmpfm.rajce.idnes.cz/Bezecky_zavod_Lowellpro_Cross_Landecka_5_v_Ostrave_dne_17.1.2016_s_ucasti_clena_SK_MPFM/

 

autorka článku Veronika Nováková