Běžecký závod Night run v Ostravě dne 16.4.2016 s účastí 4 členů SK MPFM

24.04.2016 08:57

 

    Je 16. 4. 2016 19:55 a já se už podruhé stojím připravena na startu závodu NIGHT RUN Ostrava 2016. Společně se mnou se na start 5 km trati neboli AVON  běhu vydává přes 500 běžeckých nadšenců. Nechybí ani členové klubu Veronika Nováková a David Belej.

Ještě zkontrolovat výbavu: čelovka  - svítí, kontrolní čip  - na místě, startovací číslo - upevněno, typický růžový šátek, speciálně určený pro tuto akci  - na hlavě, klubové tričko - mám, už jen odstartovat a dobře doběhnout. Je krásný večer, ideální na běh ani zima ani teplo, značka ideál.

    NIGHT RUN je typickou akcí s velkou účastí nejen sportovních profesionálů, ale také nadšenců, kteří si vyzkouší, zda-li sjou schopni uběhnout či jinak zdolat 5 km trať. V davu kolem mě převládá růžová, a není se co divit, jedná se o AVON běh s charitativní sbírkou pro boj s rakovinou. Členové různých klubů se odhodlali přispět dobré věci a prověřit své běžecké schopnosti, také my SKMP FM. Množství lidí kolem mě ukazuje tomu, že běh se stává sportem číslo jedna a je atraktivní i pro širokou veřejnost.

                                                                      

    Blíží se 20:00 hodina a z tlampače se odpočítává, tři, dva, jedna, start. Verunka je na startu se mnou v zadních řadách. Nemáme v plánu bojovat o přední místa, jako David, který se pohybuje vepředu a snaží se překonat svůj výsledek z minulého ročníku, 4. místo v kategorii. Neuvěřitelný dav se rozpohyboval. Při takto velké účasti je to na startu spíše tlačenice. Čelo závodu udává rychlost. Kolem nás to po pár deseti vteřinách řídne a konečně máme prostor na to chytit své tempo. Ze začátku se zdá, že poběžíme tréninkově, ale soutěžní euforie nás strhne.  Daří se nám předbíhat závodníky a tempo pomalu zrychlujeme. Konečně jsme se dostaly do posledního kilometru trati. Ještě prokličkujeme mezi domy mířícího k náměstí a v cílové rovince rozpohybujeme své svaly naplno. Prodlužujeme krok a hurá.....cílová rovinka. Zvládli jsme to.

    Davidovi Belejovi se podařilo doběhnout na krásném celkovém 7. místě s časem 20:28. Ve své kategorii muži nad 23 let se umístil opět bohužel na 4. místě, předpokládám, že to prolomí v dalším ročníku. Veronika Nováková doběhla na krásném 33. celkovém místě s časem 33:26 ve své kategorii ženy do 23 let se umístila 33. místě. Já jsem skončila celkově 327. s časem 33:27, dosáhla jsem na 171. místo v kategorii ženy nad 23 let. Pro mě opravdu úspěch, už jsem pro to, že zdravíčko nebylo ideální.

Poté, co doběhl poslední závodník odstartoval běh na 10 km. I tam jsme měli své želízko v ohni. Petr Hopják doběhl na krásném celkovém 34. místě s časem 43:44. V kategorii muži do 30 let se umístil na krásné 28. místě. Všem odvážlivcům, co se postavili na start gratuluji. Doufám, že v příštím ročníku nebudete chybět ani vy.

 

 

autorka článku Lenka Lištvanová